תיקי גב לילדים

הבריאות של הילדים שלכם או של ילדים האהובים עליכם בקרב משפחה או חברים, הינה חשובה ביותר,  כן אחת המתנות המעולות שתוכלו להעניק לאותם ילדים היא תיק גב איכותי וטוב.

ילדים קטנים וגם גדולים אשר יוצאים לכל מקום בין אם מדובר בהליכה לבית הספר, לגן או לחוג, נושאים על גביהם פעמים רבות תיקים ענקיים שנראים אפילו גדולים יותר מהם, או כזה הנראה מכביד ולא נוח ובוודאי שאינו מתאים לגופם הקטן והשברירי אשר מתפתח בכל דקה. בשל כך חשוב לדעת כיצד בוחרים תיק גב לילדים.

תיקי גב לילדים

אם אתם רוצים שהילד שלכם יעבור את גיל בית בספר והגן בצורה הבריאותית ביותר וזאת ללא פגיעה ביציבה או בעמוד השדרה בשל תיק גב שאיננו מתאים – חשוב שתדעו כי התאמת תיק הינה הכרחית!

כיום ישנם מגוון סוגים של תיקי גב שנועדו לילדים, כאשר כולם מבטיחים מקסימום נוחות, התאמה ותמיכה.

אבל כיצד תוכלו לדעת באמת כי תיק הגב מתאים לילד ואינו גורם לנזקים?

כדי לדעת כיצד לבחור את התיק הטוב ביותר, חשוב שתשימו לב לכמה דגשים בבחירת תיק גב:

התאמת התיק לנשיאה

שימו לב כי התיק מותאם לנשיאה על גב הילד ,כי הוא בעל שלד עשוי אלומיניום המחלק את העומס על גבו של הילד בצורה נכונה, כי הוא בנוי ומעוצב בצורה מודולארית לגוף הילד תוך שיש לתיק שתי רצועות כתף עבות וכאלה שיש בהן ריפוד עבה למניעת פציעה או חיכוך. הרצועות העבות והחזקות אשר בתיק יסייעו לילדים ליהנות מתמיכה מקסימאלית בעת הנשיאה ולכן קל יהיה לילדכם לשאת תיק גב ולא טרולי או כל תיק אחר.

סידור החפצים

אם בעבר הילדים שלנו היו לוקחים ספרים ומחברות לבית הספר, כיום בנוסף לספרים מצורפים במקרים שונים גם מחשב נייד, טאבלט, ושאר מוצרי טכנולוגיה מתקדמים. על מנת שהמוצרים והספרים לא יכבידו על גבו של הילד: יש לדאוג לסדר בכל ערב את התיק כך שהוא לא יהיה עמוס מידי ולנסו להבין על אילו חפצים ניתן לוותר.

בנוסף רצוי לסדר את התיק בצורה שבה הפריטים הכבדים כמו מחשב וספרים עבים יהיו קרובים לגב בעוד שהקלים יותר כמו קלמר, מחברות קטנות ויומן יהיו בחלק האחורי של התיק. בכך תוכלו לחלק נכון את המשקל ולהקטין עומס על הגב.

נשיאת תיק גב

תרגלו עם ילדכם את הדרך לשאת תיק גב בצורה נכונה. בחרו בתיק גב לילד אשר קל לו לשאת אותו ונסו כבר בזמן הרכישה להעמיס כמה ספרים ומחברות תוך בדיקה כי ילדכם מסתדר עם התיק וכי הוא נוח לו. בכך תוכלו לבחור את התיק המתאים מכל.

בזמן הבדיקה והשימו חשוב לשים לב כי שתי הרצועות תקינות ומונחות בצורה יציבה על כתפיו של הילד.

משקל התיק

בחרו תיק בעל משקל מתאים לגופו ולפרופורציות של הילד. שימו לב להשוואה בין משקלו של התיק למשקל הילד כך שהתיק לא יעלה על עשרה אחוזים ממשקלו של הילד. התייעצו עם המוכר בהתאמת התיק המושלם ביחס לגופו וגילו של הילד.

לסיכום, כדי התיק הגב שאתם קונים במתנה לילדים עם תחילת שנת הלימודים או תחילת הגן יקל עליו – חשוב לשים לב גם לאיכות התיק וליצרן שלו שעליו להיות אמין ולהציע תיקים נכונים ואורתופדיים לילדים.

בנוסף אם אתם מרגישים כי החומר הלימודי מעמיס מידי על התיק ועל גבו של הילד: נסו להבין באמצעות צוות המורים והנהלת בית הספר כיצד אפשר לצמצמם את המשקל בתיק ולהקל על נשיאת החומר הלימודי לבית הספר.