עולם ההורות מביא עמו קשיים רבים, כשאחד מהם הוא השילוב בין שעות העבודה התובעניות לבין הצורך להיות עם הילדים. הורים רבים כבר מצאו את הפתרון האולטימטיבי עבורם – פתיחת עסק מהבית.
לפני הקמת העסק
בטרם תפנו לרשויות ותתחילו בתהליך, יש לתכנן היטב את העסק שתקימו, לרבות תחום העיסוק שלו. חשבו היטב האם התחום עשוי לאפשר לכם הכנסה מספקת, מה קהל היעד אליו אתם מכוונים ומהם הכלים העומדים לרשותכם (סטודיו, פינת עבודה, נכסים דיגיטליים וכו').
החליטו מה יהיו זמני הפעילות של העסק שלכם והגדירו אותם. רצוי שלא לערב בין הזמן האישי לבין זמן העבודה, בכדי ליצור לעצמכם אווירה עבודה אידאלית וממוקדת.
מקימים עסק
הקמת העסק כרוכה במפגשים עם הרשויות, כמו ביטוח לאומי, מע"מ, מס הכנסה וכו'. לאחר פתיחת התיק והגשת המסמכים הרלוונטיים, תוכרו באופן חוקי כעסק בישראל. רצוי לפתוח חשבון בנק עסקי, זאת בכדי לא לערב בין ההוצאות האישיות לבין הוצאות העסק. בטרם פתיחת התיק והפנייה לרשויות, כדאי שתחזו באופן משוער את היקף ההכנסות של העסק, מאחר וזה משפיע על סוג העסק שלכם (עוסק פטור, עוסק מורשה, חברה בע"מ).
ניהול העסק
ראשית, הכינו לכם תכנון עסקי וחישוב הוצאות משוער הכולל הוצאות לספקים, עובדים (אם יש), תשלומים בעבור תוכנות ועוד. התכנית העסקית, לרבות אסטרטגיית השיווק, היא זו שתאפשר לכם לעבוד באופן מסודר ולהציב לעצמכם מטרות ויעדים כלכליים. במהלך התכנון, חשבו אם תזדקקו לעובדים נוספים שיעבדו עבורכם, ספקים או אלמנטים נוספים שעשויים לגרור הוצאות שונות. יתרה מזאת, הקימו לכם פינת עבודה ייעודית בביתכם ועצבו אותה בצורה הפונקציונלית ביותר עבורכם.
עוד חשוב לדעת כי הפקת חשבוניות היא בין הדברים הבסיסיים שיש לדאוג להם בעסק, זאת מאחר ותצטרכו להגיש את כל הטפסים הרלוונטיים לרשויות בסוף השנה. השתמשו בחשבונית ירוקה, כך תוכלו לעקוב אחר כל ההוצאות שלכם באמצעות המחשב ולהימנע מקלסרים ושקיות עמוסי קבלות וחשבוניות.
מחפשים אחר לקוחות פוטנציאליים
מציאת לקוחות פוטנציאליים עשויה להיות משימה לא פשוטה. תחילה מוטב להקים עמוד עסקי בפייסבוק ואתר אינטרנט, שם תוכלו לפרסם את העסק ואת השירותים שאתם נותנים. באמצעות קידום ממומן ברשתות החברתיות, תוכלו לייעד את המודעות שלכם לקהל היעד הרלוונטי וכך להתחיל לגייס לקוחות. מעבר לזה, רצוי לעדכן את אתר האינטרנט שלכם והעמוד העסקי בתכנים איכותיים הנוגעים לתחום בו אתם עוסקים, שכן כך תוכלו לצבור עוקבים שיהפכו בהמשך ללקוחות נאמנים.
דרך נוספת, היא כמובן הדרך המסורתית: מפה לאוזן. דברו על העסק, כתבו עליו בעמוד הפייסבוק האישי שלכם ובקשו מאנשים לשתף. לא תאמינו כמה כוח יש לרשת החברתית וכמה פניות עשויות להגיע אליכם בעקבות הפוסטים הללו.
אפשרות נוספת לגיוס לקוחות היא באמצעות שיתופי פעולה. חפשו אחר עסק בתחום הזהה לתחום בו אתם עוסקים, והציעו לו שיתוף פעולה שיסייע לשני הצדדים, כמו הטבות ללקוחות של העסק האחר או הקמת יריד משותף. כך תוכלו לפרסם את עצמכם בקרב קהלים נוספים ולהגדיל את מאגר הלקוחות שלכם.
הקמת עסק מהבית אינה משימה פשוטה, אך אפשרית. עסק מהבית, יקנה לכם זמן נוסף עם הילדים, יאפשר לכם לעבוד בשעות שנוחות לכם וברוב המקרים, גם תעבדו במקצוע שאתם אוהבים, כך שאין ספק שלהקמת עסק מהבית יש יתרונות רבים.